Összhangban az Univerzummal

Összhangban az Univerzummal

Babonák és álomfejtés tudományos szemmel

2020. szeptember 12. - Isti82

A mai téma – egykét régebbihez hasonlóan – szintén megosztó lesz, ugyanis vannak a világon babonás emberek, és vannak olyanok, akik szerint mindez hülyeség. Ma az álomfejtéssel és a babonákkal fogunk foglalkozni tudományos szempontból.

blog_68.jpg

Babonák vs. tudomány

Mikor gyerek voltam, a körülöttem élők nagyon babonások voltak. Nekem is megvan a hitrendszerem, ami azt illeti képes vagyok bármiben hinni, ami rendelkezik megfelelő tudományos alátámasztással, de ha az nincs meg, akkor nagyon elutasító vagyok. Hiszek a földönkívüliek létezésében, hiszen matematikai képtelenség, hogy egy olyan méretű univerzumban, mint amiben élünk, ahol az egészhez viszonyítva csak a „porszemnyi” Tejútrendszer átmérője is közel százezer fényév, kizárólag pont itt lenne élet. Hiszek a teremtésben, hiszen ok-okozatok által vezérelt fizikai síkon élünk, ahol semmi nem történhet anélkül, hogy azt valaki vagy valami elő ne idézné. Hiszek a túlvilági életben is, mivel jártam reinkarnációs utazáson, amiről bővebben itt, a folytatásáról pedig itt olvashatsz.

Álmok, mint tudatalatti üzenetek

Egyszer a páromtól kaptam karácsonyra egy nagyon érdekes könyvet, ami az álmok megfejtéséről szól, de nem babonás, hanem tudományos, pszichológiai szempontból.

Nagyon fontosnak érzem leszögezni, hogy semmi bajom azzal, ha valaki feltétel nélkül képes elfogadni valamit, ami nincs megfelelő módon alátámasztva, hiszen pont ez az igazi hit. Amennyiben tudományosan is megerősített dologról beszélünk, az már nem hit, hanem tudás, ami függetlenül attól, hogy az én szívemhez közelebb áll, egyáltalán nem jelenti azt - amit sokan gondolnak önmagukról és a véleményükről az élet bármely területén -, hogy az lenne a végső, megkérdőjelezhetetlen autoritás.

Eleinte az említett könyvet is kételkedve lapoztam, de amikor volt egy visszatérő álmom szökőárakról és óriási hullámokról, majd ezt követően megnéztem, hogy mit ír erről, akkor elszállt a szkepticizmusom, ugyanis felfedeztem, hogy az álmok valójában tudatalatti szimbólumok, ami szorosan korrelál az embert aktuálisan mélyebben foglalkoztató dolgokkal, problémákkal, helyzetekkel. Egy időben pókokról is voltak ismétlődő álomképeim, azt szintén megnéztem, és az is ugyanúgy megfelelt annak, ami ott és akkor jelen volt az életemben, mint az ezt megelőző esetben.

img_20200911_161553.jpg

Babonák vs. tudatalatti

Azt már említettem, hogy én magam csak azokban a dolgokban hiszek, amiket vagy meg tudok magyarázni magamnak valamilyen módon, vagy megmagyarázza a tudomány. Azt, hogy a babonákkal miért nem értek egyet, meg tudom indokolni, de azt továbbra is fenntartom, hogy ez csak az én véleményem.

Az köztudott dolog, hogy ha valakinek viszket az orra, akkor a népi megfigyelések szerint mérges lesz. Egyszer próbaképpen - amikor ez volt a helyzet - elkezdtem magamnak szuggerálni, hogy „viszket az orrom, tuti, hogy öröm ér”. Csodák csodájára nem voltam mérges, és öröm ért. Ugyanezt eljátszottam a fekete macskával, és a péntek 13-al is, hasonló eredményekkel. Ezek miatt gondolom, hogy a beigazolódó babonák nem mások, mint a beléjük vetett hit önbeteljesítő jóslatai.

Placebohatás

Hét-nyolc éve tiszta ekcéma volt a kezem. Iszonyatosan kínlódtam vele éveken keresztül. Tudtam, hogy valamilyen formában munkahelyhez köthető a dolog, hiszen ha itthon voltam, mérséklődött, ha mondjuk egy hétig voltam itthon, majdnem el is múlt. Amikor teljesen véletlenül felfedeztem, hogy a különbség mindössze abban áll, hogy ott folyékony szappannal mosok kezet, itthon meg nem, nem hittem el, hogy emiatt szenvedtem ennyit. Azóta a bőröm makkegészséges. De hogyan jön mindez ide? Egyszerűen!

Az említett problémával természetesen orvosnál is voltam, amire gyógyszertárban készített krémet kaptam. A páromnak ugyanebben az időben szintén volt valami húzódása, vagy nem tudom milyen baja, de a lényeg, hogy szintén gyógyszertári kenőcsöt kapott ugyanazon a napon. Az egyik krém sokkal gyorsabban elkészült, mint a másik, és én azt hittem, hogy az enyém az. Lelkesen el is kezdtem vele kenegetni a kezem, mire a viszketés szinte azonnal mérséklődött, a pirosság is csökkent pár óra múlva. A meglepetés csak utána jött, amikor kiderült, hogy összekevertük a kettőt, de mivel bennem volt a tudat, hogy ez segíteni fog, segített is.

blog_69.jpg

Amikor a tudatalatti gyilkol

Egyszer még nagyon régen, a placebohatásról és a tudatalatti programok hatásáról néztem egy tévéműsort, ahol azt mondták, hogy Amerikában egy alkalommal, kísérleti jelleggel kivégzés előtt álló embereknek azt mondták, hogy változott a végrehajtási protokoll, és nem úgy csinálják majd, mint eddig, hanem elvágják a csuklójukon lévő ereket. A valóságban természetesen nem ez volt a helyzet, mindössze egy műanyaglapot húztak végig a bőrükön, és meleg vizet folyattak rá, de ők ezt nem látták, mert be volt kötve a szemük. A kísérlet vége az volt, hogy mindannyian elvérzéses tünetekbe haltak bele, holott nem volt rajtuk még egy hámsérülés se.

Rengeteg történetet olvastam olyan rákos betegekről is, akikről bár lemondtak az orvosok, csináltak rajtuk egy valós, de kezelési szempontból kamuműtétet, ami után azt mondták nekik, hogy minden rendben van, majd ezt követően meg is gyógyultak, mert úgy tudták, hogy egészségesek.

Végezetül…

Ha csatlakoznál a Facebook csoportomhoz, akkor azt itt tudod megtenni, szeretettel várlak ott is! Ha tetszik az oldal, és a cikkeim, oszd meg a barátaiddal, ismerőseiddel, és ne felejts el lájkolni! Köszönöm!

Ti babonásak vagytok? Ha igen, akkor milyen „szertartásaitok” vannak amihez ragaszkodtok?

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://osszhangbanazuniverzummal.blog.hu/api/trackback/id/tr1716198090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása